Ambitie om top kwaliteit koffie te roosteren voor de allerbeste restaurants, hotels en cafés van Nederland!
Business to business
Er wordt wel gezegd: “over smaak valt niet te twisten.” Dat is absoluut waar, maar over kwaliteit kunnen we dat wél.
Ik geloof in een ambachtelijke en persoonlijke benadering vanaf het selectieproces van de groene koffie tot aan het roosteren en leveren. Ik neem mijn vak als barista al even serieus en dat proef je in de koffies. Niets aan toeval overlaten: hiermee probeer ik in alle onderdelen zelf aanwezig te zijn. Alleen op deze manier kun je gewenste kwaliteit waarborgen met de juiste verhouding en een mooie kwaliteit koffie voor de consument.
De Nederlandse koffie-industrie is momenteel een eenheidsworst. De ketens en branderijen hebben allemaal de mooiste verhalen met prachtige initiatieven, maar kopen allemaal grootschalig dezelfde koffie en branden deze zo donker mogelijk waardoor je verbrande en geoliede koffie krijgt. Zonde van de smaak en slecht voor de gezondheid.
Mijn doel is op kleinschalig niveau met mijn aanpak verandering te brengen waardoor de impact groter wordt en consumenten voor betere koffies kiezen. Een missie om het verschil te maken en te laten zien dat het vooral anders – dus beter – kan.
Business to Business
Het consumeren van specialty coffee begint in Nederland steeds meer vorm te krijgen, bedrijven kiezen hierdoor bewuster voor een koffie met een verhaal en duidelijke smaakprofiel die indruk achterlaat bij de gasten.
Wil je de uitdaging aan om samen te werken met specialty coffee op de zaak of restaurant? Neem dan contact op en laten we samen voor een nieuwe koffie impuls zorgen die past binnen jouw filosofie.
Restaurants & Coffee
Als ik persoonlijk uit eten ga bij restaurants dan verneem ik dat alles geregeld is tot op de puntjes, vanaf de kaart tot aan het ambiance en gastvrijheid. De smaken van de gerechten zijn verfijnd en uitmuntend, niets op aan te merken behalve het laatste moment tijdens het afsluiten van de avond. Na een verfijnd dessert volgt meestal een afsluiting met koffie. Als daar vervolgens geen of te weinig aandacht aan is besteed, kan dit de voorgaande fijne ervaring afzwakken. Een mooie streven om restaurants te voorzien van de juiste koffiebeleving dat past binnen de gastronomie.
Investeren in kennis en kwaliteit van koffie is anno nu een must, waarmee gasten hun avond door beleving afsluiten.
Celine
Restaurant Céline is mijn allereerste zakelijke klant waarmee uit passie de samenwerking is ontstaan om specialty coffee te introduceren in het prachtige Fort Jutphaas, gelegen in Nieuwegein.
Stephanie en Martijn hebben bewust gekozen voor Sam’s Coffee. Niet alleen om de kwaliteit maar met name de wisselwerking tussen twee lokale ambachtelijke initiatieven. We hebben samen gezocht naar de juiste koffiemelange om die vervolgens te vertalen naar de pure stijl van koken van Chef Martijn, een mix tussen de Franse en Scandinavische kookstijl. De gerechten zijn dan ook hoog op smaak en verfijnd opgemaakt met aandacht voor de hoofdcomponent.
Meli Melo
Mijn tweede samenwerking is ontstaan met Marine van Méli Mélo, lokaal in Zwolle. Een Frans-Indisch restaurant met Nederlandse roots. Een mengelmoes van verschillende elementen met liefde samengebracht. Dat zie je terug in de gerechten op de kaart; dat proef je aan het eten en dat voel je in de sfeer.
Marine wilde haar restaurant niet alleen met gerechten onderscheiden maar ook met bijpassend uitstekende koffie. Voor het restaurant van Marine heb ik speciaal ‘The Italian Melange’ geroosterd. Deze koffie bevalt uitstekend en past mooi bij de gerechten.
Het stadsstrand
Mijn eerste klant in het centrum van Zwolle was het Stadsstrand waar je kunt vertoeven met blote voeten in het zand onder het genot van een drankje en Sam’s Coffee frappee.
De eigenaren Jasper en Jorn hebben expliciet gekozen voor Sam’s Coffee, in tegenstelling tot collega’s die meestal samenwerken met reguliere koffiebranderijen.
Onze samenwerking is vanuit passie en aandacht voor mooie koffie ontstaan. Het was een uitdaging om hier het verschil te maken met een uitgesproken koffie die een duidelijke karakter heeft, die men niet snel vergeet en die voor herhaling vatbaar is. Dit is gelukt door onze ‘Italian Business’ melange te introduceren. De eigenaren zijn enthousiast, net als de klanten.
Moyo
Mijn vierde samenwerking was met Soraya, ook in Zwolle, met haar fantastische lifestyle-formule Moyo. Die formule staat voor kracht en het verzamelen van momenten en herinneringen om die ene metafoor na te jagen die we geluk noemen.
Soraya, de eigenaresse, heeft een bijzondere, liefdevolle band met Afrika. Ze heeft daar een familiehuis met vijftien weeskinderen die zij een leven geeft. De winst die wordt behaald met de winkel gaat hiernaartoe.
Met deze samenwerking heeft mijn koffie een maatschappelijk doel gekregen waar ik ontzettend trots op ben. ‘Coffee with Manners’.